Wednesday 1 October 2014

Wallahu' alam....



Mimpi itu.... Tiba-tiba dia hadir dalam mimpi ku. 2 kali dia hadir. dalam kebisuanya dia menolong aku..







Didalam keramaian manusia

Hanya dia menarik perhatian aku

Seolah hanya ada aku dan dia di situ

Didalam keramaian manusia

Hanya dia seorang melihat aku

Seolah hanya dia seorang melihat kewujudpan aku di situ

Aku terasa seolah masa itu terhenti

Didalam keramaian manusia

Hanya dia seorang yang menolong aku

Seolah dia tahu aku didalam kesusahan

Tanpa sebarang bicara

Dengan hanya sekadar renungannya

Dia seolah berbicara dengan ku 

melalui hati kami...

Hingga kini aku masih ingat

Nur diwajahnya

Pandangan matanya

Sayu renungannya

Kebisuannya

Jubah putihnya..

Membuatkan hati aku berdebar...

Berdengup dengan laju

Astagfirullah al'azim...

Jauhkanlah aku dari godaan syaitan..

Entah mengapa

Hati ini merasa seolah mengenal siapa dia

Tapi aku takut untuk membuat andaian

Siapa pun gerangan dia

Aku bersyukur kerana menolong menutup aib ku

Alhamdulillah...

Biarpun hanya di dalam mimpi

ALLAH menghantar sesorang untuk menutup aib ku

Segala Puji Hanya KepadaMU....


1 comment: